تبلیغات
گیم کرافت: مرجع بازی های رایانه ای - معرفی یک بازی ساز

به نام خدا
در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از بازی سازان محبوب دنیای بازی های رایانه ای صحبت کنیم.او کسی نیست جز Tim Schafer.
Tim در سال ۱۹۶۷ به دنیا امده است و یک بازی ساز امریکایی است.وی در سال ۲۰۰۰ استودیو ی خود را با نامDouble Fine پس از گذراندن حدود یک دهه در شرکت Lucas Arts تاسیس کرد.وی بیشتر به خاطر طراحی بازی هایی نظیر Full Throttle,Grim Fandango,Psychonauts و Brutal Legend مشهور است.هم چنین در ساخت دو شماره ی نخست سری Monkey Island و Day of the Tentacle نیز هم کاری کرده است.او در دنیای بازی های رایانه ای به خاطر روایت داستانی زیبا وگاهی کمدی مشهور است.

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

Tim در دانشگاه شهر برکلی واقع در ایالت کالیفرنیا تحصیل کرده است.در سال ۱۹۸۹ او رزومه ی خود را برای استخدام در شرکت اتاری فرستاد اما این شرکت وی را نپذیرفت.اتاری دلیل نپذیرفتن را عدم وجود فضای خالی در ان زمان اعلام و تصریح کرد که اگر در اینده جای خالی داشته باشند وی را خواهند پذیرفت.در همان سال وی به ساخت بازی Maniac Manson کمک کرد و سپس به عنوان نویسنده و برنامه نویس در ساخت سری The Secret Of Monkey Island شروع به فعالیت کرد.با توجه به گفته های Ron Gilbert خالق این سریSchaferو همکارش Dave Grossman مسئول دو سوم از دیالوگ های شماره ی نخست بودند.ان ها به این بازی حال و هوای طنز امیزی دادند در حالی که اصل بازی داستانی جدی را دنبال می کرد. نخستین بازی که وی همراه با دوست قدیمی خود Grossman ساخت بازی Maniac Manson:Day Of Tentacle بود.یک بازی کمدی که در مورد سفر در زمان بود و ادامه ی بازی Maniac Manson ساخته ی Ron Gilbert بود.

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

نخستین بازی مستقل او در سال ۱۹۹۵ منتشر شد که Full Throttle نام داشت و در مورد یک ماجراجوی دوچرخه سوار بود.بهترین بازی ساخته شده توسط وی Grim Fandango نام دارد.یک بازی ماجراجویی نوین که در مورد زندگی پس از مرگ قوم ازتک به همراه شخصیت های اسکلت مانند بود.این بازی جوایز بسیاری کسب کرد و از سوی وب سایت گیم اسپات به عنوان بهترین بازی سال ۱۹۹۸ انتخاب شد.

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

در سال ۲۰۰۰ اقای Schafer بر روی یک بازی برای پلتفرم PS2 مشغول شد اما این بازی هیچ وقت به مرحله ی تولید نرسید.وی در همان سال شرکت Lucas Arts را ترک و استودیو ی خود به نام Double Fine را تاسیس کرد.نخستین بازی این استودیو بازی موفق Psychonauts بود که ان هم جوایز زیادی را کسب کرد و بهترین بازی سال ۲۰۰۵ از نگاه یوروگیمر انتخاب شد.

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ او مجری جشنواره ی GDCشد.به همین منظور استودیو ی Double Fine یک بازی فلش را ساخت که در ان گیمر ها در نقش TIM در نمایشگاه GDC بودند.
در سال ۲۰۰۹ او ساخت بازی Brutal Legend را به اتمام رساند.این بازی برای PS3و X360 منتشر شد.وی در مورد این بازی گفته است:

“در Brutal Legend من توازن زیبایی را بین جنگ های صلیبی و سبک هوی متال دیدم.در دنیای Orcs تمام خواننده ها و جنگ جو ها در کنار هم هستند.پس بیایید در کنار هم این بازی را تجربه کنیم.”

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

اما در سال ۲۰۱۰ وی اعلام کرد که ساخت شماره ی دوم این بازی توسط شرکت EA کنسل شده است.وی در حال حاضر پروژه ی خاصی را در دست ساخت ندارد اما همواره طرفداران بی شمار وی منتظر بازی های جدید او هستند.خیلی از منتقدان دنیای بازی به Schafer لقب بهترین بازی ساز را داده اند.او همواره جز بازی سازان طراز اولی به شمار می اید که با ایده های ناب خود در دنیای بازی قدمی قابل ستایش برداشته است.
منبع:»دنیای بازی

آخرین مطالب