گیم کرافت: مرجع بازی های رایانه ای
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


گیم کرافت یکی از سایت های مربوط به مسائل دنیای وسیع گیم است
ما در گیم کرافت مطالب سایت های معروف خارجی را ترجمه می کنیم و انتشار میدهیم و یا ویدیو آپلود و در اختیارتان قرار میدهیم
امیدوارم زحمات ما برای شما خوشایند باشد
اگر مایل به نویسندگی در گیم کرافت هستید در بخش نظرات اعلام کنید
خواهشا نظر یادتون نره.انصافا دل سرد میشم وقتی میبینم نظرات خیلی کمه

مدیر وبلاگ : پسر خوشگل
نظرسنجی
ایا با گذاشتن تریلر های Full Hd موافق هستید؟حجم این گونه تریلر ها خیلی بالاست



استودیوی Bungie فكر هم نمی كرد که روزی بازی ای بسازد كه این چنین محبوب شود. Halo دیگر به نماد Xbox تبدیل شده و حتی خود Microsoft چند وقت پیش اعلام كرد: "ما نمی دانستیم الان وضعیت Xbox 360 بدون وجود Halo چگونه بود". Halo بازی ای است كه ركورد فروش صنعت سرگرمی را جابجا كرد و كنسول Microsoft را از هیچ به بالاترین قله ها رساند. پس از یك دهه، این بار Bungie خداحافظی بزرگی با این سری بازی كرده و قرار است دیگر Haloای توسط این شركت ساخته نشود. Halo: Reach آخرین شماره از افسانه بزرگ Bungie است.

داستان


سیاره ای به نام Reach در كهشكان وجود دارد. انسان ها در فضا زندگی می كنند و حال Reach به بزرگترین سیاره آن ها تبدیل شده است. این سیاره هم مانند دیگر سیارات مجهز به نیروی نظامی قوی است. این نیرو UNSC نام دارد كه طی یك پروژه به نام Sabre Program قصد ساخت ابر سربازها را داشته است. این سربازها از بین هزاران كودك باهوش انتخاب می شوند و تمرین می بینند تا به یك SPARTAN تبدیل شوند. نیروهای شری در فضا وجود دارند كه Covenant نام دارند. روزی Covenantها به بزرگترین سیاره انسان ها یعنی Reach حمله می كنند و تمام شهرهای آن را نابود می كنند. UNSC وارد كار می شود و قوی ترین سربازهای خود را در قالب جوخه Noble وارد ماجرا می كند. در این جوخه شش سرباز حرفه ای وجود دارند كه ششمین آن ها در واقع شما هستید كه در آخر به تیم می پیوندید. حال تیم Noble به تنها امید بشریت تبدیل شده و باید سیاره را از دست Covenantها نجات دهند. ماموریتی كه به جوخه Noble داده می شود، در واقع غیر ممكن است و یك خودكشی است. همه آن ها می دانند در آخر خواهند مرد، ولی با تمام تلاش مبارزه می كنند. داستان این شماره بدون حضور Master Chief پیگیری می شود و بسیار سیاه تر و غم انگیز تر از قبل است. شما از همان ابتدا جو غم انگیزی روی داستان می بینید و تا انتها با صحنه های احساسی زیادی روبرو می شوید. داستان در Reach خیلی خوب نوشته شده و جو سنگینی دارد.



گرافیك


می توان جهش گرافیكی Halo: Reach را بزرگترین ارتقاء آن دانست. Bungie این بار خیلی بهتر از Halo 3 كار كرده و ما با محیط های بسیار گوناگونی روبرو هستیم. محیط های بارانی خیلی سیاه و مه آلود هستند و یك فیلترینگ تیره روی آن كشیده شده است. محیط های آفتابی به قدری زیبا هستند كه نوازش نور آفتاب را روی صورت خود حس می كنید و واقعا حس گرمی به شما دست می دهد. محیط های برفی فیلتر خاكستری و سفید دارند كه سردی و خشكی را به بهترین شكل نشان می دهند. جزئیات اسلحه ها بسیار بالا رفته و حتی خراش های روی آن ها هم معلوم است. ماشین ها هم پیشرفت های زیادی از لحاظ جلوه های بصری داشته اند. انیمیشن ها دیگر همانند Halo 3: ODST كارتونی نیستند و ضبط حرکات (Motion-Capture) حرفه ای روی آن ها صورت گرفته كه خیلی كار را زیبا كرده است. طراحی صورت ها هم بسیار خوب است و Lip-Sync مناسبی هم مشاهده می كنیم. زره های نیروهای UNSC بسیار پر جزئیات است و حتی زنگ زدگی های لباس ها هم معلوم هستند و ما ماهیچه های زیر آن را هم به خوبی مشاهده می كنیم. بارز ترین نكته گرافیكی بازی Draw to Distance فوق العاده آن است. بعضی از مناظر به قدری بزرگ و عمیق هستند كه دست از بازی كشیده و با دهان باز به وسعت Draw to Distance خیره می شوید. در دور دست انفجار و دود را می بینید و به خوبی حس تخریب Reach را باور می كنید. رنگ بندی این شماره همانند قبل بسیار شاد و روشن است. البته بعضی مراحل كه فیلترینگ تیره دارند از این قاعده مستثنی هستند. از مشكلات گرافیك به بعضی بافت های بی كیفیت در دور دست می توان اشاره كرد كه البته اگر بازی را روی هارد بریزید این مشكلات هم حل می شود. در یكی از مراحل هلیكوپتر سواری كه در محیط بسیار بزرگی هستیم، كمی مشكلات افت فریم هم به چشم می خورند. در كل گرافیك Reach بسیار غنی است و جلوه ای بسیار زیبا در سری Halo خلق كرده است.



موسیقی/صداگذاری


مسلما همه شاهكارهای مارتین اودانل (Martin O'Donnell) را در سری بازی های Halo شنیده اید. موسیقی های حماسی و احساسی او كاملا به جو Halo می خورد و نتیجه كسب بیشتر جوایز موسیقی در انتخاب های سایت ها و مجلات است. این بار هم مانند قبل حماسه، احساسات و غرور درون مایه های موسیقی Halo هستند و تم های غم انگیز بیشتری را می شنویم. چند تم عربی هم در بازی وجود دارند كه به بومی جلوه دادن Reach خیلی كمك كرده اند. در تمام صحنه های اشكن، موسیقی زیبای اودانل را می شنوید كه از همین الان می توان آن را جزو بهترین موسیقی های امسال حساب كرد. صداگذاری اسلحه ها به خوبی قدرت آن ها را نشان می دهد و صداگذاری شخصیت ها هم خیلی خوب و قابل توجه به جو غم انگیز بازی طراحی شده است.



گیم پلی


قطعا Halo بهترین FPS كنسولی است. كنترلی كه Bungie برای این بازی خلق كرده، آنقدر روان است كه اصلا احساس نمی كنید مشغول بازی كردن با دسته هستید. كلید اصلی موفقیت سری Halo در گیم پلی سریع و روانش بوده كه Bungie در هر شماره آن را بیشتر ارتقاء می دهد و در نهایت در Reach با بهترین صورت آن روبرو هستیم. تنوع مراحل بسیار زیاد و شبیه به نسخه اول است. مراحل مخفی كاری، هلیكوپتر سواری، ماشین سواری و حتی پرواز كردن با جت هم در بازی وجود دارند كه Halo را از یک FPS صرف خارج می كند. چیدمان مراحل و استفاده از این وسایل نقلیه به طور مناسب باعث شده هیچ گاه از بازی خسته نشوید. تعداد وسایل نقلیه بسیار بیشتر از قبل شده و حتی این بار می توانید سوار بر ماشین های معمولی ساكنین Reach هم شوید. هندلینگ وسایل نقلیه خیلی بهتر از قبل و هیجانی تر شده و در صورتی كه به عنوان تیرانداز هم سوار آن باشید، یار شما كه توسط هوش مصنوعی كنترل می شود، خوب عمل می كند. البته هنوز هم ایرادهایی در این بخش دیده می شوند كه مجبورتان كند خودتان فرمان را در دست بگیرید. تنوع اسلحه های Halo: Reach بسیار زیاد است و ما با یكی از غنی ترین FPSها در این بخش روبرو هستیم. هر اسلحه صدا، لرزش و خصوصیات خود را دارد كه واقعا شلیك كردن با آن ها لذت بخش است. سلاح های قدیمی این سری بازگشته و خیلی بهتر از قبل عمل می كنند. با این كه دیگر در نقش Master Chief نیستید، ولی سرعت بازی حتی بیشتر از Halo 3 شده و دائما در حال شلیك كردن، جاخالی دادن و پیشروی هستید. هوش مصنوعی همیشه در Halo خوب بوده و این بار به اوج خود می رسد. Covenantها به خوبی عمل می كنند و یارهای خودی هم واقعا بی نقص كار می كنند. باید به Bungie تبریك گفت که تعداد بیشماری هوش مصنوعی (AI) را در یك محیط بزرگ به خوبی پشتیبانی می كند. نبردها خیلی شلوغ هستند و از نظر تعدد دشمنان، تقریبا یكی از بارزترین بازی های این نسل است. محیط ها هم بسیار بزرگ با دورنمایی زیبا طراحی شده اند كه تقریبا می توان Halo: Reach را یك Open-World نامید. بخش چندنفره Halo همیشه جزو 5 بازی پر مخاطب Live بوده كه با Modeهای جدید و ارتقاء سیستم لابی واقعا با یك بازی اعتیاد آورد در بخش چندنفره روبرو هستیم. هنوز هم می توانید از بازی خود فیلم بگیرید و آن را روی Live برای دوستانتان نمایش دهید.



نتیجه گیری


در پایان باید گفت Halo: Reach بهترین خداحافظی Bungie با دنیای افسانه ای خود بود و قطعا این بازی را یكی از بهترین FPSهای كنسولی این نسل می توان نامید كه با بخش غنی چندنفره تا سال های سال عمر طولانی خواهد داشت.

منبع:پردیس گیم





نوع مطلب : نقد و برسی بازی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پسر خوشگل
چهارشنبه 22 شهریور 1391




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جست و جوی گوگل



Future Google PR for soheil1200.mihanblog.com - 5.04
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای گیم کرافت: مرجع بازی های رایانه ای محفوظ است
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات